Jak bude vypadat nová břevnovská třída? |
Čtvrtek, 21. duben 2016 12:59 |
Bělohorská ulice je podobně jako letenská ulice Milady Horákové místem s desítkami specializovaných obchodů, kde si můžete koupit téměř vše. Avšak má své nedostatky, jako jsou chybějící plácky s lavičkami pro relaxaci i sousedské setkávání, málo přechodů či nevzhledné a vysoké červenobílé zábradlí. Odborníci z Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR) na základě podnětů od místních vypracovali návrh možných změn, jak by se tento prostor mohlo v rámci rekonstrukce změnit. Rekonstrukce Bělohorské ulice by měla začít sice až v roce 2018, ale navrhované změny jsou připraveny již teď. „Navrhujeme nové plácky s lavičkami pro posezení – například u zastávky Břevnovský klášter, Drinopol nebo před základní školou Marjánka. Chodci se mohou těšit na novou dlažbu z tradičních pražských kostek doplněnou pásem velkoformátových dlaždic nebo na opravu místních schodišť. Právě ty totiž spoluvytvářejí neopakovatelnou atmosféru. Navíc zdvojnásobíme počet stromů z dnešních 100 na 208 kusů,“ uvedl ředitel IPR Petr Hlaváček. Změny vycházejí z přání místních. Na více než dva kilometry dlouhé ulici postrádají občané především veřejný prostor pro setkávání, proto v návrhu nechybí pobytové plácky. Dalším problém, který by měla rekonstrukce vyřešit je přebíhání místních přes ulici mimo přechody či přeskakování nesmyslného zábradlí. Proto zde přibydou přechody nové a bezbariérové a místo neprostupných červenobílých zábradlí se objeví jen nízké zábrany, které zajistí bezpečnost, ale zároveň je lze snadno překročit. Velkou změnou bude také zasypání nejstaršího pražského podchodu na Malovance, který chodci kvůli nevábnému prostředí téměř nevyužívají a namísto něj se pro lepší komfort pěších zúží ulice do jednoho pruhu. Dvouproudovka je totiž pozůstatkem opatření v průběhu stavby tunelového komplexu Blanka, když tudy dočasně jezdila všechna auta ze strahovského tunelu. To už dnes není potřeba, takže se oblast vrací do původní podoby. Po rekonstrukci se na Bělohorské také změní systém parkování. Vzhledem k tomu, že do připravovaného podzemního parkoviště přímo u Bělohorské se vejde dalších 120 aut, mohli si autoři návrhu dovolit omezit parkovací místa na povrhu o 52. Z toho půlka je ve prospěch vytvoření nových zásobovacích stání a nových míst pro přecházení. Celkově přibude na Bělohorské téměř sedm desítek stání. Obyvatelé mohou současný návrh připomínkovat do konce dubna na www.iprpraha.cz/belohorska. Foto a zdroj: IPR Praha (ewe) |